lang="pl-PL" xml:lang="pl-PL"> Dlaczego hamulce rowerowe piszczą | Blog rowerowy IMP Rowery

Dlaczego hamulce rowerowe piszczą?



Najczęstszą przyczyną powodującą pisk hamulców są zanieczyszczenia. Tarcze hamulcowe to element, który bardzo łatwo zabrudzić. Takie zanieczyszczenie może powodować większe bądź mniejsze efekty uboczne, dlatego bardzo ważne jest to, by czyścić je regularnie. Dbając o hamulce, z pewnością posłużą nam dłużej.

Hamulce rowerowe które lepsze

Hamulce rowerowe które lepsze?

Niezależnie od tego, jak bardzo dbamy o nasz rower, prędzej lub później przychodzi czas na zmianę hamulców. W dzisiejszych czasach rynek posiada masę ofert. W momencie, w którym nie jesteśmy zaznajomieni z tematem, możemy poczuć się przytłoczeni i zdezorientowani. Jest to całkowicie normalne.

Hamulce w znacznym stopniu odpowiadają za nasze bezpieczeństwo. O czym należy pamiętać przy wyborze? Bardzo ważne jest to, by wybrać takie, które będą cechować się dobrą siłą hamowania oraz niezbyt skomplikowaną budową.

Pierwszymi hamulcami, jakie Ci polecimy to hamulce V-brake Modern-XC, za którymi z pewnością przemawia cena. Wykonane są ze stopu aluminium, posiadają liniową regulację naprężenia sprężyny. Są sprawdzone pod każdym względem i zdecydowanie warte polecenia.

Dlaczego hamulce rowerowe piszczą

Na zdjęciu: Hamulce V-brake Modern-XC

Cena: 29,99 zł

Producent: V-Brake

Rower treningowy magnetyczny Sportia BK10201

Naszą drugą propozycją jest Shimano BRM375, idealny hamulec dla tych, którzy liczą na coś więcej niż dobra podstawa. Dużym walorem Shimano jest duża siła hamowania z precyzyjną kontrolą. Posiada również regulację dystansu okładzin z obu stron oraz kompaktową konstrukcję zacisku. Jego znakomite działanie z pewnością będzie czymś, co docenisz.

Jak wyregulować hamulce rowerowe

Na zdjęciu: Shimano BRM375 przód / tył mechaniczny czarny

Cena: 99,00 zł

Producent: V-Brake

Rower treningowy magnetyczny Sportia BK10201

Jak wyregulować hamulce rowerowe?

Dobrze wyregulowane hamulce to nie tylko skuteczność działania, ale również komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. W zależności od typu hamulca regulacja będzie wyglądać inaczej.

Hamulce mechaniczne należą do tych, z którymi nie powinniśmy mieć żadnych trudności. Rzeczą, którą powinniśmy zrobić na samym początku to znalezienie pokrętła. Najczęściej jest ono montowane na zacisku hamulca. Przy jego użyciu ustawiamy klocki w taki sposób, by ich odległość od tarczy była odpowiednia. Przy każdej zmianie ich pozycji zalecamy przetestować działanie układu hamulcowego.

Hamulce V-brake charakteryzują się długimi ramionami z klockami hamulcowymi oraz linką zaciskową, której zadaniem jest połączenie ramion ze sobą po naciśnięciu klamki hamulcowej. Ich regulacja jest troszkę bardziej zawiła w porównaniu do hamulców mechanicznych. Naszym zadaniem jest wyregulowanie szczęki, które następuje po rozpięciu hamulca. W przypadku kiedy chcemy ustawić cały mechanizm, należy zdemontować linkę hamulcową. Następnie luzujemy śrubę i dociskamy ramię klocka do obręczy w taki sposób, aby uzyskać prawidłowe ułożenie klocka. Dokręcamy śrubę. Miej na uwadze odpowiednią odległość, w jakiej klocki od obręczy powinny się znaleźć.

Zapewniamy, że regulacja hamulców nie jest taka straszna, jak może się wydawać. Wystarczy chwila wprawy i jesteśmy pewni, że będziecie mogli robić to z zamkniętymi oczami.

1 komentarz

  1. Karol says:

    W swoim rowerze który mam już kilka lat, hamulce zmieniałem chyba tylko dwa razy. Pozdrawiam, bardzo fajny wpis 🙂

Dodaj komentarz